nec o tuningu
Zkoušeli jste někdy vyběhnout schody, když jste měli rýmu? Pokud ano, určitě jste měli v některém okamžiku pocit, že nemůžete popadnout dech. Stejně na tom je motor, který při sportovním režimu jízdy potřebuje dostatečné množství nasávaného vzduchu. Na rozdíl od vás však nebude v těchto chvílích sípat, ale jednoduše odmítne podávat požadovaný výkon. Dosti výraznou překážkou v sacím traktu je pochopitelně vzduchový filtr. Pokud však chcete i nadále zachovat požadovanou životnost motoru, nelze jej tak zcela beztrestně odstranit. Existuje však cesta, jak s minimálními náklady (v rámci tuningu) získat nějaký ten výkon navíc, a to použití sportovního vzduchového filtru. Obě získávají zkušenosti v nejprestižnějších disciplínách motoristického sportu, což se na kvalitě a funkčnosti jejich produktů výrazně podepisuje. Vraťme se však zpět k tomu, co sportovní filtr znamená.
- Skládá se z několika vrstev speciální bavlněné tkaniny. Tyto vrstvy vypadají jako síťka s čtvercovými otvory o velikosti kolem 0,5 mm a při použití několika vrstev vytváří neprodyšnou překážku pro prachové částice, nikoliv však vzduch. Zajistí se tak řádově o několik desítek procent vyšší propustnost vzduchu při zachování stejné čistící schopnosti, což má pochopitelně výrazný vliv na výkon motoru.
- Díky tomu, že filtr není papírový, lze jej po doporučeném počtu kilometrů vyprat a po napuštění speciálním olejem dále používat. Toto lze opakovat několikrát, aniž by tím utrpěly finanční schopnosti.
- Speciální kity instalované přímo na sací trakt dále zvyšují množství nasávaného vzduchu. Je to díky větší činn�%